tisdag, december 14

Jaha, jag kanske skulle svara själv också...

Bästa boken jag läst i år är: Måste skriva Bright Shiny Morning med James Frey, för att jag tyckte den var bäst. Den liksom drog in mig och tumlade om och sen blev jag utspottad igen. Och då har jag bara tyckt att hans andra böcker varit okej.

Sämsta boken jag läst i år är: Baddaren av Emma Hamberg.

Störst förhoppning hade jag på: Gellert Tamas och John Ajvide Lindqvist. Sen läste jag inte ens De apatiska (den står på julönseklistan) och Lilla stjärna var splatter och en tvåa på betygskalan.

Mest besviken blev jag över: Att jag inte gillade Curis Sittenfelds American wife. Jag trodde verkligen, verkligen att jag skulle gilla den, en typisk Jennybok.

Så här utmärkte sig läsåret 2010: Jag har läst väldigt mycket bra. Mycket med hjälp av bok.nu, som Cia tipsat mig om. Man kan säga att det revolutionerat mitt läsande, nu läser jag inte frivilligt någon bok som bok.nu inte säger att jag kommer ge minst en fyra. Och jag är inte ens sponsrad av sidan. Och så klart min fina, fina bokklubb som ger mig böcker som jag inte läst innan, eller kanske inte ens tänkt på att läsa.

Inga kommentarer: