onsdag, november 17

Bokcirklar

Jag diskuterade bokcirklar med min svärmor häromdagen. Hon tyckte att det lät trevligt och jag sa ja ja det finns alltid massor med folk som är intresserade! Hon bor i Malmö så jag tänkte att jag nu skulle googla fram lite forum åt henne. Jag gillar ju sånt här. Jag gjorde det och hittade...nästan ingenting. Har jag missat något? Jag hittade mest skolor som ordnade bokcirklar för sina elever och några dåligt uppdaterade diskussionstrådar på bibliotek. Hittade en grej på Facebook också men där stod det att nästa möte var 19 september så det är ju inte heller helt aktuellt. Inte mycket för sväris alltså. Hon vill ju ha det ungefär som vi har det - ett gäng sköna typer som läser böcker och träffas och diskuterar dem. Inga konstigheter. Känner ni till några bra knep? Har jag missat något? I annat fall får hon väl hugga tag i någon som gillar att läsa som känner någon som känner någon. Jag undrar lite generellt hur utbrett det är med bokcirklar. Breakfast bookclub är ju till exempel en jättebra idé! Är ni med i bokcirklar?

2 kommentarer:

pop my heart. sa...

Jag har letat jättelänge efter en bra och rolig bokcirkel. Hittade en, men den var så himla uppstyrd så jag tröttnade. Vill hitta en bokklubb där man träffar roliga, vettiga människor och diskuterar böckerna man läst. Typ så.

Emma sa...

Min pappa var med i en bokcirkel. Vet inte hur det gick till riktigt, han kanske kände nån av dem som var med litegrann.