fredag, september 24

Skryt och stolt.

En av mina fina vänner är medförfattare till en bok som det kan bli ett sjuhelsikes hallå kring i höst när den släpps i början av november, Carl XVI Gustaf - Den motvillige monarken. Förutom att jag tror att den är skitbra känns det som att jag varit med från början eftersom jag minns att jag tyckte det hela lät lite konstigt när Tove berättade att hon skulle vara researcher och medförfattare till en bok om kungen. Men så i somras låg vi på en brygga vid vattnet och Tove berättade vad som faktiskt kommer vara med i boken, vad som inte kommer kunna tas med och allt annat sånt där. Det kommer bli en sjukt bra bok. Jag vill verkligen läsa och jag hoppas att det här inte kommer tystas ner utan skapa lite rabalder. Och så pyser jag av stolthet när jag läser Filters reportage om Tove och de andra författarna. Klicka här och läs reportaget och invänta boken, tror icke ni kommer ångra er.

Inga kommentarer: