onsdag, september 8

Releasefest på Södra Bar

I går var det releasefest på Södra Bar för Mian Lodalens bok Tiger och Maria Svelands bok Att springa. Jag, Cia och Jenny var förstås där. Vi köpte inga böcker, vi vågade inte gratulera författarna, men vi var där. Vi är inte så vana bokreleaseminglare ännu - alltså gjorde vi det som vi antar att de flesta i vår situation skulle göra: dricka vin och spana på kändisar. Mest lekte vi leken "Var är Leif nu?" som gick ut på att hitta Leif Pagrotsky. Han är så liten att han försvann ur sikte hela tiden. (Men vi fångade honom på bild som ni ser.) Vi gillar Leif, han är så gullig. Framförallt verkar han genuint intresserad av kultur, vilket ju en person med hans bakgrund borde. (Han köpte en bok!) Thomas Bodström var visst också där. Hängde han och Leif? Är de vänner? Jag såg dem inte ihop.

Vi tjuvlyssnade även på författare som talade om författarresor och författarfrukostar och de var fina och solbrända och drack massa vin. The good life alltså. Om vi gillar deras böcker är dock lite tveksamt. Louise Boije af Gennäs gick förbi mig och jag tänkte "åh, du var med i Babel senast!" men eh, det sa jag inte till henne. Hon vet nog själv att hon var med.

Jag har inte läst något av varken Lodalen eller Sveland. Jag skulle hemskt gärna vilja läsa bådas böcker men igår blev det alltså inte läge att införskaffa dem. Det får bli ett senare projekt.

1 kommentar:

It's all about Books sa...

Kul!
Och ännu mer kul att jag var på ett annat release-party samtidigt, i andra delen av stan. Så fint, så fint. Snacka om inspiration!