söndag, maj 23

Life of Pi

Ni som inte läst Life of Pi/Berättelsen om Pi kan sluta läsa nu, i alla fall om ni tänkt läsa den. Jag tänkte nämligen dra av en så kallad spoiler.

Då kör vi:
Det är några veckor sen jag läste ut boken och ja, slutet alltså. Som att slå undan benen, totalt. Jag blev nästan förbannad. Har googlat och tänkt och funderat och gillar inte riktigt det jag tänker eftersom det är en sån motsats till orden om att berättelsen "...makes you believe in god". Så, jag vill ha hjälp. Kommentatorsfältet är härmed öppet för diskussion. Hur gick egentligen den där båtresan till?

6 kommentarer:

Cia sa...

Jag tror att version 2 är den riktiga, men önskar att det är version 1... Fast jag borde nog läsa sista sidorna igen innan jag säger säkert.

Evelina sa...

Tror samma. Och det gör mig lite provocerad. Både att jag tror så + att det säkert är "sant".

Jenny sa...

Alltså. Det är ju det som är det himla fina i kråksången! Att man velar alternativa slut fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Måste jag heja på ett slut så vill jag ha slut nr två.

Jenny sa...

Åh, nu kommenterade jag med fel användare, men det gör inget för jag är ju outad!

Evelina sa...

Vill du ha slut nr 2? Ja, jag kanske också vill det egentligen. Bara att det slutet gör liksom ont. Eller ja. Jag vet inte. Vi måset diskutera detta någon gång.

It´s all about me sa...

Håller helt med om att det är ju just DET som är det fina! Att världen är precis såsom man själv uppfattar den. Slutet är olika för alla. Jag älskar det. Boken är en av mina favoriter ever.