söndag, februari 3

Jag och mina relationer

Den senaste tiden har jag inte velat ha någon långrelation. Jag har trivts att hoppa från en kort relation till en annan, den ena mer oseriös än den andra. Jag har vetat om att en lång, verkligt bra relation nog skulle ha varit bättre för mig, något att titta tillbaka på och säga den där relationen med Yann Martel, den var fin den! men de lockar inte och istället så smeker jag bokryggar som tillhör ungdomsböcker, korta noveller, serieböcker och där, precis efter nyår så hade jag en het och flyktig relation med Jonas Hassen Khemiris Jag ringer mina bröder, för att den kunde ge mig något som ingen annan kunde: en relation på under 150 sidor.

Så året 2013 kanske inte blir året då jag läser författare som är utomeuropeiska eller icke-amerikanska, som jag nyårslovade, det kanske helt enkelt blir året då jag låg runt och hoppade från en kort bokrelation till en annan.



Inga kommentarer: