söndag, januari 27

Jag körde en snabb sökning på "Oralsex hon aldrig glömmer" men någon sådan bok fanns såklart inte

Det är idag den 27 januari 2013. På mitt jobb missförstår mina kollegor (medvetet eller omedvetet) ordet hen och använder det som ett tredje kön. Hon, han. Och hen. När de borde veta att det inte ska användas med något komma eller och. Hen. Bara hen. 

Genusfotografen har blivit hotad av danska tidningen Fisk och Fris. I veckan var det minus nitton utanför vår lägenhet. Och den där kylan den känns. När jag tror att vi har kommit så långt i samhället att jag inte ska bli ifrågasatt för att jag inte vill gå ner till deltid när jag börjar jobba enbart av den enkla anledningen att jag är en kvinna. När min man blir ledsen för att folk skrattar åt honom för att han är hönspappa och vill vara hemma med sin son. Det är då det blir kallt. För vi kämpar och kämpar för ett samhälle som ska och vill vara jämställt.

Och när vi inte tror att det kan bli kallare än nitton minus vind från nordost. Då får jag ett e-mail från en kompis med bilder på och från en bok. Oralsex han aldrig glömmer.





Jag tänker att det är 1998. 27 januari 1998. Jag ska fylla arton år. När jag var arton hade jag inga murar mot världen. Som de flesta andra artonåringar. Hade den här boken landat i mitt knä hade jag läst texten sett på bilderna tagit det förgivet att det här var min sanning. För att bli älskad måste du suga kuk.

Ta den långt ned i halsen. Tar det emot? Gör ett försök! Och ha gärna på dig kort kjol. Tar den ändå emot, säg "Du är så stor älskling" och prova igen.


Tar det emot? Prova igen. Tar det emot? Prova igen. Tar det emot? Prova igen.

För att bli älskad måste du prova igen. 

1 kommentar:

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.