onsdag, januari 16

The seven stages of reading hell

Jag är just nu på sidan 236 i Veronica Roths bok Divergent (som seglar på Hungerspelsvågen, är ungefär lika bra som Hungerspelen och som ja, såklart ska bli film 2014). Som vanligt när det kommer till böcker jag gillar så måstemåste jag kolla upp lite fakta om boken. Under julhelgen har jag upptäckt fantastiska boksidan Goodreads och tvingat alla jag vet gillar böcker (till exempel alla i bokcirkus!) att gå med. 

På Goodreads hittar jag följande fantastiskt roliga recension av boken:


THE SEVEN STAGES OF READING HELL: When You Realize You're Going to be the Odd Man Out (Once Again) With a Wildly Hyped and Popular Book that Everyone Else Loved


as Presented by:
The Coterie of Emotive Kittehs (courtesy of Google Images)

Page 30:


Page 77:


Page 145:


Page 270:


Page 354:


Page 404:


Page 475:

2 kommentarer:

Boktradition sa...

Haha, Underbar!

Jenny sa...

Jag vet! Finns mycket sånt inne på den där sidan.