fredag, december 21

Den jag var

Jag fick en gång ett väldigt fint litet paket från X Publishing. Det var ett par fina böcker i detta paket och jag tänkte att jag skulle läsa dem men det blev aldrig riktigt så att jag fick så mycket tid till det. Många böcker, lite tid osv osv. Ja, ni vet hur det är. Jag läste hur som helst en av dem alldeles nyligen, nämligen Den jag var av Meg Rosoff. Boken är rätt så annorlunda från det jag brukar läsa och det var en fin liten historia om en pojke som träffar en annan pojke i utkanten av civilisationen. Jag tyckte om boken men jag tyckte samtidigt att den lovade lite väl mycket. Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva om den utan att avslöja för mycket om slutet. Jag vill inte spoila den men det kändes som att det snabbspolades lite på slutet och det här med att mötet skulle "förändra allt" som det står på baksidan – jag vet inte jag. Om det inte hade verkat så dramatiskt hade jag nog tyckt om boken mer. Nu förväntade jag mig nog lite för mycket.  Det kändes även lite som att man skulle förstå en massa saker utan att det uttrycktes fullt ut. Sådant kan ibland störa mig. Ändå var den rätt mysig och fin. Ja.

Inga kommentarer: