onsdag, maj 30

Alla undrar vem som byggt din hylla

Min man skulle ge mig den mest romantiska presenten jag kan komma på: en hylla som skulle löpa längs hela ena väggen i vårt vardagsrum i vår nya lägenhet. Det var ett och ett halvt år sedan. Och hur mycket jag än älskar min kära man så skulle jag inte säga min man! om någon bad mig tipsa om män som bygger bra hyllor under pistolhot. 

En väldigt sned hylla.

Substitut.

Så vi gick från att jag ska bygga dina våta drömmars bokhylla! till att googla bokhyllor till att kolla på elfa-hyllor till att anlita en hantverkare. Under tiden ringer min pappa och gastar att han hittat en jättestor stående stinghylla i ett källarförråd. En jättestor stående stinghylla? tänker jag, det har jag aldrig sett. Och det är såklart ingen jättestor stående stinghylla, men den är fin. Och den får räcka tills min man vi får tummen ur och anlitar den där hantverkaren.

Nej, alla våra böcker får inte plats.

Inga kommentarer: